در 4 می 2020 گوگل اعلام نموده است که آپدیت جدیدی برای الگوریتم آن در حال انجام است. گوگل هشدار داد که ممکن است دو هفته برای آپدیت می 2020 زمان لازم باشد. اکثر بروزرسانی ها با تغییرات جزئی همراه می شوند اما این بروزرسانی متفاوت است. ما در این مطلب قصد داریم تا تغییراتی که گوگل در بروز رسانی جدید خود اعمال کرده است را تا آنجا که می شود، بررسی نماییم. با ما همراه باشید.

خلاصه آنچه که در آپدیت می 2020 گوگل دچار تغییر می شود:

  • جستجوی مشاغل محلی
  • سایت های مرتبط با سلامتی
  • در حال چرخش در سراسر جهان است
  • چندین زبان همزمان

بسیاری از افراد این تغییرات را حس می کنند و به نظر می رسد نتایج ساعت به ساعت و روز به روز در حال تغییر است!

آپدیت می 2020 جدید گوگل

از سال 2003 تاکنون شاهد بروزرسانی هایی به اندازه این نسخه نبوده ایم. چراکه اینگونه به روزرسانی ها باعث عدم ثبات در رتبه بندی می شوند.

یکی از دلایلی که نتایج جستجو بی ثبات شده است، به این دلیل است که ممکن است مدتی طول بکشد تا تغییرات کلیه مراکز داده در سطح جهان همگام سازی شود. وقتی مرورگر شما به یک مرکز داده مراجعه می کند، می تواند داده های قدیمی یا داده های جدید را دریافت کند.

آنچه معمولاً اتفاق می افتد این است که به دنبال یک به روزرسانی، دوره ای از آرامش نسبی به وجود می آید که با تغییرات بیشتر که بعضاً با زیان هایی همراه است، قطع می شود.

مهندسان Google پس از آپدیت می 2020 گوگل بازخورد را اندازه می گیرند، نتایج جستجو را مرور می کنند و برای صحیح کردن نتایج کاذب، آن را ترسیم می کنند.

آپدیت می 2020 گوگل

افراد زیادی که با آنها صحبت کردیم با استفاده از کلماتی مانند “قتل عام” این بروزرسانی را توصیف کردند و عنوان کردند چقدر انجام این کار برای کسب و کارها در چنین لحظه ای، سخت و ناخوشایند بود.

بازاریاب جستجوگر تونی رایت (tonynwright) این برداشت را ارائه داده است:

“به نظر می رسد این یکی از مهمترین بروزرسانی ها در سال های اخیر است.”

تونی رایت

چه کسی تحت تأثیر آپدیت گوگل قرار دارد؟

نوسانات جستجوی محلی

گزارش های زیادی وجود دارد که از نوسانات در نتایج جستجوی نوع محلی خبر می دهد.

در همین راستا فردی توییت کرده است که نشان می دهد جستجوی محلی او از اواخر آوریل 2020 در حال تغییر بوده است.

شاید شنیده باشید که اخیراً نوسانات زیادی در نتایج جستجوی محلی مشاهده شده است. ما در حال بررسی برخی از کمپین های ردیابی محلی رتبه بندی شده توسط whitespark هستیم.

اثر Covid-19 در الگوریتم جستجو؟

برخی تصور می کنند که منطقی به نظر نمی رسد که Covid-19 ممکن است برخی از قسمت های الگوریتم گوگل را تحت تأثیر قرار دهد و تعیین می کند که مردم در هنگام جستجو می توانند ببینند.

آیا ممکن است گوگل تغییری را اضافه کند که الگوریتم را نسبت به این تغییرات حساس تر کند؟ ما واقعاً نمی دانیم.

عاملی دیگر که من دیده ام این است که برخی گزارش می دهند سایت های برند در نتایج جستجو بیشتر ظاهر می شوند، در حالی که سایت های کمتر شناخته شده، رتبه بندی خود را از دست داده اند.

آپدیت جدید گوگل

بروز رسانی در سراسر جهان

به نظر می رسد که به روزرسانی گوگل در سراسر جهان بر SERP ها تأثیر می گذارد. گزارشات مربوط به WebmasterWorld نشان دهنده نوسانات همزمان از ایالات متحده به اروپا و به استرالیا است.

Kenichi Suzuki، کارشناس بازاریابی موتورهای جستجوگر ژاپنی (suzukik) به من گفت که این آپدیت کاملاً در ژاپن احساس می شود.

این چیزی است که کنیچی گفت:

“ما شاهد نوسان بزرگی هستیم. … به نظر می رسد آپدیت هسته اصلی گوگل در می 2020 یک تغییر بزرگ است.”

هدف به روزرسانی چیست؟

درک این نکته مهم است که به روزرسانی های گسترده گوگل به طور کلی صنعت خاصی را هدف قرار نمی دهند. تغییر در این الگوریتم می تواند تأثیر جدی بر صنعت داشته باشد اما این بدان معنی نیست که صنعت به طور خاص مورد هدف قرار گرفته است.

تاریخچه گوگل نشان می دهد به روزرسانی های گسترده هسته، بر عواملی مانند درک هدف جستجوی کاربر و درک این موضوع که صفحات وب در مورد چیست و چگونه این صفحات برای جستجو مرتبط هستند تأثیر می گذارد.

اگر Google تشخیص دهد كه جستجو كنندگان می خواهند پاسخ های علمی را برای پرس و جوهای بهداشتی بدست آورند، این امر بر سایت های دارای به اصطلاح داروهای طبیعی “تأثیر منفی می گذارد”.

بنابراین اگر به نظر می رسد سایت های مرتبط با پزشکی به طور نامتناسب تحت تأثیر قرار گرفته اند، می تواند در اثر تغییر درک هدف جستجو باشد.

عوامل مرتبط با لینک همچنین بخشی از به روزرسانی های الگوریتم اخیر گوگل است، مانند زمانی که گوگل تصمیم گرفت به طور انتخابی از برخی پیوندهای بدون پیگیری برای اهداف رتبه بندی استفاده کند.

چه چیزی به روزرسانی می شود؟

Google به هیچ وجه با کیفیت خاصی به سایت ها پاداش نمی دهد. گوگل وب سایت ها را برای ارتباط آن ها با یک جستجو رتبه بندی می کند.

گوگل همچنین از سیگنال پیوند ها برای تعیین محبوبیت یک سایت و اهمیت آن استفاده می کند.

آیا به روزرسانی ها روی کیفیت متمرکز می شوند؟

گوگل همیشه آرزو می کند که سایت های با کیفیت پایین را رتبه بندی نکند. مهمترین چیز این است که آیا یک صفحه وب هنگام ایجاد هرگونه جستجوی خاص، کاربر را راضی می کند یا خیر.

گوگل فقط به دلیل اینکه یک صفحه در یک سایت با کیفیت قرار دارد، صفحه وب را رتبه بندی نمی کند و زمانی یک صفحه وب را در رتبه بندی قرار می دهد که محتوای آن واقعا با کوئری جستجو، مرتبط باشد.

مهم است که صبر کنید تا نتایج جستجو قبل از انجام هرگونه تغییر و تحول، حل شود.