به رسم هر ساله، موتور جستجوی گوگل کمی مانده به پایان سال 2020 لیستی از محبوب ترین جستجو هایی که در این سال کاربران داشته اند را منتشر کرده است. این لیست هم اکنون در سرویس گوگل ترند در دسترس قرار گرفته است و ما در این مطلب خلاصه ای از آن را به همراه توضیحات لازم، به شما ارائه خواهیم کرد.

بیشترین عبارات جستجو شده در 2020

  1. Coronavirus
  2. Election results
  3. Kobe Bryant
  4. Zoom
  5. IPL
  6. India vs New Zealand
  7. Coronavirus update
  8. Coronavirus symptoms
  9. Joe Biden
  10. Google Classroom
رده اول محبوب ترین جستجو های 2020

1. Coronavirus (ویروس کرونا)

همانطور که پیش بینی می شد، “ویروس کرونا” یکی از ترندترین عباراتی بوده است که در سال 2020 مورد جستجوی کاربران گوگل قرار گرفته و از حیث میزان جستجو، در رده اول تمام عبارات، بوده است.

ویروس کرونا یا همان کووید 19 که تقریبا از ابتدای سال 2020 همراه بشر بوده است و موجب بیماری و مرگ تعداد بسیار زیادی از انسان ها شده است، آنقدر مورد جستجو بوده است که توانسته با عبارت “نتایج انتخابات” که در رده دوم قرار گرفته است، اختلافی حدودا 10 برابری ایجاد کند که از این حیث رکورد جدیدی، محسوب می شود.

رده دوم محبوب ترین جستجو های 2020

2. Election results (نتایج انتخابات)

همانطور که می دانید دور جدید انتخابات ریاست جمهوری امریکا از ماه گذشته در این کشور آغاز شده است و از آنجا که انتخابات این کشور همواره تاثیر گذار بر کل دنیا بوده است، نتایج آن مورد پیگیری بسیاری از مردم جهان می باشد.

محدودیت های قرنطینه و لزوم رعایت فاصله اجتماعی در سال 2020 به علت وجود بیماری کووید 19 سبب شد تا اعلام نتایج این دوره از انتخابات، بیش از حد معمول به طول بیانجامد. به همین دلیل با توجه به دعوای حقوقی رییس جمهور پیشین، این نتایج در هاله ای از ابهام قرار گرفت و همین موضوع سبب شد تا بسیاری از افراد همچنان منتظر نتیجه قطعی انتخابات باشند و عبارت نتایج انتخابات در کل دنیا، ترند برتر امسال گردد.

رده سوم محبوب ترین جستجو های 2020

3. Kobe Bryant (کوبی برایانت)

کوبی برایانت، بسکتبالیست لیگ حرفه ای NBA امریکا، فردی که به دلیل سقوط هلی کوپتر شخصیش، در اوج شهرت از دنیا رفت و دنیا را در بهت فرو برد. مرگ کوبی برایانت آنقدر غیر قابل باور بود که بسیاری از مردم برای آگاه شدن از چند و چون ماجرا، رو به اینترنت و جستجو در گوگل آورده و به همین سبب باعث شدند تا این عبارت در سال 2020 جزو محبوب ترین جستجو های گوگل، گردد.

رده چهارم محبوب ترین جستجو های 2020

4. Zoom (زوم)

ویروس کرونا و میزان واگیر دار بودن بسیار زیاد این ویروس، تقریبا بر همه زوایای زندگی بشر تاثیر گذار بوده است و در همین یک سال، سبب شده تا حتی جستجوهای کاربران اینترنت، جهت خاصی به خود بگیرد.

اپلیکیشن زوم، یک اپلیکیشن برقراری ارتباط ویدیویی از راه دور یا همان ویدیو کنفرانس است که توانسته در جمع محبوب ترین جستجو های سال 2020 در رده چهارم قرار بگیرد. به دلیل لزوم رعایت فاصله اجتماعی و قرنطینه کامل، بسیاری از محصلین، کارمندان و حتی افراد عادی، برای برقراری ارتباط با محیط کار یا آشنایان خود از این برنامه استفاده می کنند و کیفیت خوب و رایگان بودن آن سبب شده تا در صدر جستجوهای اپلیکیشن های امسال، قرار بگیرد.

رده پنجم محبوب ترین جستجو های 2020

5. IPL (لیگ برتر هند)

هندوستان، دومین کشور پر جمعیت دنیاست و همین موضوع سبب شده است تا در بعضی موارد، آمار جستجوهای داخلی این کشور نیز از کل دنیا پیشی بگیرد. عبارت IPL که مخفف لیگ برتر کریکت هندوستان است، پنجمین عبارت محبوب جستجو شده در سال 2020 است که گمان می رود فقط در کشور هندوستان مخاطب زیادی داشته باشد. اما چون جمعیت این کشور بسیار زیاد است، آمار جستجوهای آن ها خواه ناخواه همیشه در آمار جستجوهای تمام دنیا، تاثیر گذار بوده است.

رده ششم محبوب ترین جستجو های 2020

6. India vs New Zealand (هند در برابر نیوزلند)

ششمین عبارت پر جستجو در سال 2020 باز هم مربوط به جستجوهای کاربران هندی و باز هم مرتبط با ورزش کریکت، محبوب ترین ورزش هند، می باشد. مسابقه کریکت بین تیم های هندوستان و نیوزلند در سال 2020 جزو پر تماشاگر ترین مسابقات این دوره بوده و به همین دلیل توانسته در لیست بیشترین جستجوها قرار بگیرد.

رده هفتم محبوب ترین جستجو های 2020

7. Coronavirus update (اخبار جدید ویروس کرونا)

هفتمین عبارت ترند شده در سال 2020، باز هم مربوط به بیماری ویروس کرونا است که نشان می دهد بسیاری از کاربران اینترنت، به طور لحظه ای به دنبال اخبار جدید آن هستند. عبارت بروز رسانی ویروس کرونا که جدیدترین خبرها و آمارها را درباره این ویروس و اتفاقات حاشیه ای آن نمایش می دهد، توانسته یکی از محبوب ترین جستجوهای امسال باشد.

8. Coronavirus symptoms (علائم کرونا)

رده هشتم محبوب ترین جستجو های 2020

بنظر می رسد جستجوهای مربوط به ویروس کرونا تمامی ندارد و علائم مبتلا شدن به این بیماری نیز جزو ترندهای برتر کاربران اینترنت در سالی که گذشت، بوده است. از آنجا که علائم ابتلا به ویروس کرونا بسیار شبیه به آنفولانزا و سرما خوردگی است، طبیعی است که بسیاری از افرادی که حتی یکی از علائم این سه بیماری را در خود مشاهده می کنند، فورا به تحقیق و جستجو درباره آن بپردازند و همین موضوع سبب شود تا این موضوع نیز جزو محبوب ترین جستجو های سال 2020 قرار گیرد.

9. Joe Biden (جو بایدن)

رده نهم محبوب ترین جستجو های 2020

بنظر می رسد رییس جمهور منتخب جدید مردم امریکا، جو بایدن، در میان کاربران اینترنت محبوبیت خاصی دارد که اسم این شخص توانسته در ترندهای برتر امسال قرار گیرد. جو بایدن نهمین عبارتی است که از نظر حجم جستجو توانسته در لیست ده تایی برترین جستجوهای سال 2020 قرار بگیرد.

10. Google Classroom (گوگل کلس روم)

رده دهم محبوب ترین جستجو های 2020

باز هم کرونا و باز هم تاثیر مستقیم روی میزان جستجوها در سال 2020! گوگل کلاس روم یک نرم افزار برگزاری کلاس مجازی است که به لطف ویروس کرونا و لزوم رعایت فاصله اجتماعی، توانسته در سال 2020 تبدیل به یکی از محبوب ترین جستجوهای سال شود. به سبب لزوم برگزاری کلاس های درس به صورت مجازی، این اپلیکیشن که عملکرد و کیفیت خوبی را در این زمینه ارائه داده است، توانسته محبوبیت ویژه ای را در این زمینه کسب کند و به همین سبب در زمره پر طرفدارترین برنامه های سال 2020 نیز قرار بگیرد.

سایر ترندهای برتر سال 2020 در یک نگاه

اخبار

  1. ویروس کرونا
  2. نتایج انتخابات
  3. ایران
  4. بیروت
  5. ویروس هانتا
  6. هزینه حمایتی دولت
  7. بیکاری
  8. سهام تسلا
  9. نتایج انخابات بیهار
  10. زندگی سیاهان اهمیت دارد

بازیگران

  1. تام هنکس
  2. یاکین فینیکس
  3. آمیتا باچان
  4. ریکی جرویس
  5. جادا پینکت اسمیت
  6. جاستین هارلی
  7. لی میشل
  8. الیازار گومز
  9. آنسل الگورت
  10. میخائیل یریموف

ورزش کاران

  1. رایان نیومن
  2. مایکل جردن
  3. تایسون فیوری
  4. تام برادی
  5. مایک تایسون
  6. لوییز سوارز
  7. الکس زاناردی
  8. دلونته وست
  9. داریو بریس
  10. تیاگو سیلوا

فیلم ها

  1. انگل
  2. 1917
  3. بلک پانتر
  4. 365 Dni
  5. سرایت
  6. تنت
  7. انولا هولمز
  8. هارلی کویین: پرندگان شکاری
  9. مولان
  10. جوجو رابیت

شخصیت ها

  1. جو بایدن
  2. کیم جونگ اون
  3. بوریس جانسون
  4. کامالا هریس
  5. تام هنکس
  6. یاکوب بلیک
  7. کانیه وست
  8. گلین مکسول
  9. آگوست السینا
  10. رایان نیومن

موزیک ها

  1. WAP از کاردی بی
  2. Savage Love از جیسون درولو
  3. GOOBA از سیکستی ناین
  4. Skechers از دریپ ریپورت
  5. Dynamite از تایو کروز
  6. Aisyah Istri Rasulullah از سیاکر داولای
  7. No Time To Die از بیلی آیلیش
  8. Safaera از بد بانی
  9. Dalan Liyane از هندرا کومبارا
  10. What’s Poppin از جک هارلو