در این مقاله قصد داریم 19 روش کمتر شناخته شده برای یافتن ایده های تولید محتوای عالی را به شما آموزش دهیم. بنابراین اگر می‌ خواهید ایده‌ هایی ناب برای موضوع محتوا برای پست‌ های وبلاگ، ویدیو های یوتیوب و پادکست‌ ها داشته باشید، این فهرست برای شما مناسب است.

1. از تگ های تصویر گوگل استفاده کنید

ابتدا یک ایده موضوعی گسترده را در Google Images همانطور که آموزش سرچ گوگل یاد گرفته اید، تایپ کنید.

سرچ ایده در گوگل

سپس به برچسب هایی که گوگل پیشنهاد می کند نگاهی بیندازید:

برچسب های پیشنهادی گوگل

این برچسب‌ ها عباراتی هستند که گوگل آن‌ ها را بسیار مرتبط با آنچه شما تایپ کردید در نظر می‌ گیرد. بنابراین تنها کاری که باید انجام دهید این است که برچسب را با کلمه کلیدی که جستجو کرده اید ترکیب کنید. به عنوان مثال، اصطلاح “Paleo Diet” را در نظر بگیرید.

می‌توانید از برچسب‌های Google Image برای ارائه موضوعاتی مانند «Paleo diet meal plan»، «Paleo Diet breakfast» و موارد دیگر استفاده کنید.

ترکیب عبارات سرچ شده با برچسب های گوگل

2. کتابخانه تبلیغات فیس بوک

کتابخانه تبلیغات فیس بوک منبعی دست نخورده از ایده های تولید محتوای اثبات شده است.

کتاخانه تبلیغات فیس بوک

برای استفاده از آن، یک صفحه فیس بوک را جستجو کنید.

جست و جوی یک صفحه فیس بوک

اکنون همه تبلیغاتی را که در حال اجرا در فیس بوک هستند را می بینید.

تبلیغات در حال اجرای فیس بوک

بسیاری از این ها تبلیغات سنتی هستند این چیزی نیست که ما می خواهیم. در عوض، مراقب پست‌ های تقویت‌ شده فیس‌ بوک باشید که محتوای خاصی را که منتشر کرده‌ اند را تبلیغ می‌ کنند. ایمن موضوع به این خاطر مهم است که اگر کسی برای تبلیغ یک محتوا پول می‌ دهد، احتمالاً برای این تبلیغات برای او نتایج خوبی دارد.

به علاوه، می‌ توانید کلمات و عباراتی را که آنها برای تبلیغ پست خود استفاده می‌ کنند را نیز ببینید. این موضوع هنگامی که شما شروع به تبلیغ محتوای خود می کنید مفید خواهد بود.

3. ابزار جست و جوی کلمات کلیدی Reddit

این ابزار برخلاف اکثر ابزارهای جستجوی کلمات کلیدی، Reddit Keyword Research Tool یک کلمه کلیدی اولیه را انتخاب نمی کند و مجموعه ای از پیشنهادات را ارائه نمی کند. در عوض، این ابزار موضوعات داغی را که مردم در Reddit درباره آنها صحبت می کنند را به شما نشان می دهد.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک subreddit (تاپیک) را در ابزار قرار دهید.

وارد کردن تاپیک به ابزار

اکنون لیستی از کلمات کلیدی که مردم در مورد آن subreddit (تاپیک) خاص صحبت می کنند را دریافت می کنید.

لیست کلمات کلیدی هر تاپیک

این ابزار حتی حجم جستجوی ماهانه داده ها را از Google Keyword Planner نیز بیرون می‌ کشد.

حجم جست و جوی ماهانه داده ها

این ابزار یکی از 10 ها ابزار موجود برای سئو است که می تواند به شما ایده هایی برای تولید محتوا بدهد.

4. بهترین بر اساس لینک گزارش

گاهی ممکن است برخی از محتوای وبلاگ شما 100% برای دریافت بک لینک طراحی شده باشد. چگونه می دانید که آیا محتوای شما چیزی است که مردم واقعاً به آن لینک می دهند؟

بهترین راه استفاده از گزارش “بهترین بر اساس پیوندها” می باشد. Ahrefs، Moz Pro و سایر ابزارهای اصلی SEO این گزارش را دارند و همه آنها به یک شکل کار می کنند، آنها صفحاتی را در سایتی به شما نشان می دهند که مردم بیشتر به آن لینک داده اند.

به عنوان مثال، در گزارش بهترین پیوندهای Moz، یکی از بهترین صفحات تاریخ آنها از نظر بک لینک، مطالعه سالانه فاکتورهای رتبه بندی گوگل بود:

مطالعه سالانه فاکتورهای رتبه بندی گوگل

نتیجه این تجزیه و تحلیل 1 میلیون نتیجه جستجوی گوگل بود.

5. ابزار Exploding Topics

یکی از بهترین راه‌ ها برای پیدا کردن ایده‌ های تولید محتوا، تمرکز بر موضوعات جدید است. چون موضوعات جدید هنوز فوق العاده رقابتی نیستند. بنابراین، وقتی اولین کسی هستید که پستی را در مورد چیزی جدید ایجاد می کنید، مزیت بزرگ “اولین حرکت” را دریافت می کنید. به بیان ساده تر وقتی راجع به یک موضوع جدید که تا به حال کسی در مورد آن چیزی ننوشته تولید محتوا کنید در این صوت اتفاق خوبی که برای شما می افتد این است که محتوای شما بازدید و اشتراک بالایی خواهد داشت.

اما چگونه به طور مداوم موضوعات و ایده های تولید محتوای جدید پیدا کنیم؟

موضوعات انفجاری

Exploding Topics یک ابزار رایگان است که وب را برای موضوعاتی که روز به روز محبوب تر می شوند اسکن می کند.

Exploding Topics

اگر می‌ خواهید موضوعاتی را برای تولید محتوای خود بیابید، می‌ توانید فهرست موضوعات را بر اساس دسته‌ ها، مانند فناوری، تناسب اندام و موارد دیگر مرتب کنید.

مرتب کردن فهرست موضوعات  بر اساس دسته بندی ها


با توجه به اینکه این کلمات کلیدی به سرعت در حال رشد هستند، اگر تصمیم بگیرید که سریعا یک پست ایجاد کنید و آن را به هاب بازاریابی سئو اضافه کنید. از آنجایی که آن موضوع و کلمه کلیدی هنوز فوق العاده رقابتی نیست، می توانید در عرض یک هفته وارد صفحه اول گوگل شوید.

6. نظرات وبلاگ خود و وبلاگ های رقیب را بررسی کنید

نظرات وبلاگ یک معدن طلا از بهترین و جدید ترین ایده های تولید محتوا است.

شما از طریق نظرات زیر پست ها و محتوای خود خواهید فهمید که افراد چه می خواهند مثلا ممکن است افرادی بعد از خواندن محتوای شما احساس نیاز کنند که باید مثلا درباره سئو تکنیکال هم محتوایی از شما بخوانند. بنابر این از شما داخل نظرات می خواهند که در این باره محتوایی بگذارید.

در این حالت وقتی با توجه به نیاز کاربران محتوایی تولید و منتشر می کنید مورد استقبال قرار می گیرد.

همچنین می توانید از این روش در وبلاگ های رقیب نیز استفاده کنید. به عنوان مثال، می توانید بخشی از زمان خود را صرف بررسی نظرات وب سایت های رقیب و محبوب کنید و متوجه نیاز افراد شوید، سپس درباره آنچه کاربران می خواهند تولید محتوا کنید. این کار کمی وقت گیر است اما گاهی ایده هایی برای تولید محتوایی جدید و ناب پیدا خواهید کرد.

7. کانال های یوتیوب رقبا

ابتدا به کانال یوتیوب رقیب بروید. سپس، ویدیو های آن‌ ها را بر اساس محبوب ترین ها مرتب کنید. سپس بهترین ویدیو های آنها را از نظر بازدید پیدا کنید.

پیدا کردن محبوب ترین محتوا

می‌ توانید ویدئو های آن ها را بر اساس محبوب‌ ترین ویدیو های آنها مرتب کنید. یا فقط نگاهی به موضوعاتی بیندازید که در چند ماه گذشته برای آنها بهترین نتایج را داشته اند.
بدیهی است که این استراتژی برای یافتن موضوعات برای ویدیو های YouTube بهترین کارایی را دارد. به علاوه شما می توانید از آن برای ارائه ایده های موضوعی برای پست های وبلاگ، اینفوگرافیک ها، پادکست ها و یا هر نوع محتوای دیگری که ایجاد می کنید استفاده کنید.

8. شکار پر فروش ترین محصولات

ابتدا، محصولاتی را که طی روز ها، هفته ها و ماه های گذشته بیشترین فروش را داشته اند بررسی کنید. نه برا ی این که در باره این محصولات بنویسید، البته می توانید این کار را هم بکنید اما موضوعی با اهمیت تر و انفجاری تر در پس این پرده پنهان شده.

این محصولات مشکلاتی را به شما می گویند که مردم به دنبال حل آن هستند. مثلا متوجه می شوید که کرم های از بین برنده لک بیشترین فروش را بین تمامی محصولات دارند در این حالت متوجه می شوید که در روز ها، هفته ها و ماه های گذشته بیشترین معضل افراد لکه های پوستی بوده اکنون موضوع انفجاری شما می تواند راهی برای از بین بردن لکه های پوستی باشد.

یا مثلا متوجه می شوید که ابزارهای همکاری تیمی در حال حاضر در PH واقعاً خوب عمل می کنند. این به شما یک ایده خوب برای تولید محتوا می دهد.
بنابراین می توانید پستی ایجاد کنید که 20 تا از محبوب ترین ابزار های نرم افزاری همکاری تیمی در بازار را فهرست کند.

9. گزارش صفحات فرود گوگل آنالیتیکس

این تکنیک تنها در صورتی کار می کند که سایت شما ترافیک کمی داشته باشد. اما اگر وبلاگ شما حتی کمی ترافیک ایجاد می کند، می توانید از Google Analytics برای ارائه ایده هایی برای موضوعات استفاده کنید.

گزارش صفحات فرود

تنها کاری که باید انجام دهید این است که به گزارش “صفحات فرود” Google Analytics خود بروید که به شما صفحاتی را نشان می دهد که ترافیک را به وب سایت شما هدایت می کنند. می‌ توانید از این داده‌ ها برای فهمیدن اینکه چه چیزی بهترین کارایی را دارد استفاده کنید. برای این کار می توانید موارد زیر را برررسی کنید:

  • موضوعات تولید محتوا
  • فرمت های محتوا (لیست پست ها، مطالعات موردی و غیره)
  • نویسندگان (برای وبلاگ های چند نویسنده)
  • استراتژی های تبلیغاتی
  • سئو
  • سبک نوشتن
  • تصاویر، نمودارها و ویدیوهای جاسازی شده

سپس، آنچه را که بهترین عملکرد را داردبه عنوان ایده ای خوب برای تولید محتوا استفاده کنید. این ها اطلاعات فوق العاده ارزشمندی هستند. BuzzSumo و سایر ابزارها می توانند به شما بگویند که چه نوع محتوایی به طور کلی بهتر کار می کند. اما آنها به شما نمی گویند که چه موضوعات، قالب ها و زوایایی برای سایت و مخاطبان شما بهترین کارایی را دارند.

اگر از این روش خوشتان آمده می توانید آموزش کامل هدایت ترافیک به صفحات فرود را نیز بررسی کنید.

10. Ahrefs Content Explorer

در ظاهر، Ahrefs Content Explorer شبیه BuzzSumo است، اما چند ویژگی منحصر به فرد دارد. به عنوان مثال، می توانید به جایی که یک کلمه کلیدی در صفحه ظاهر می شود، دقت کنید. یا می توانید محتوایی را مشاهده کنید که با ارزش ترین ترافیک را به همراه دارد.
همچنین می‌ توانید سایت‌ هایی را برجسته کنید که محتوایی مشابه شما منتشر می‌ کنند اما هنوز به شما پیوند نداده‌ اند.
این به شما محتوایی را نشان می‌ دهد که در گذشته محبوب بوده اما اکنون ارور 404 می دهد. که پیدا کردن لینک های مرده برای لینک سازی شکسته را عالی می کند.

11. به روزرسانی مجدد محتوا

اگر واقعاً گیر کرده اید، بهترین گزینه ممکن است این باشد که اصلاً ایده تولید محتوای جدیدی ارائه نکنید. در عوض، یکی از پست های قدیمی خود را دوباره ربه روزرسانی کنید.

حال اگر می خواهید این فرآیند را مقیاس بندی کنید، می توانید از ابزار رایگانی به نام Animalz Revive استفاده کنید. این ابزار به شما مقالاتی را در سایت شما نشان می دهد که بیشترین بازدید را از زمان انتشار آنها از دست داده اند.

12. راهنماهای سالانه ایجاد کنید

اگر در یک جایگاه رقابتی هستید، بیشتر کلمات کلیدی که با آنها برخورد می کنید فوق العاده رقابتی هستند. به عنوان مثال، کلمه کلیدی “SEO” را در نظر بگیرید. طبق نتایج SEMrush کلمه کلیدی SEO دارای نمره دشواری کلمه کلیدی 73.98٪ است.

اما یک راه پنهانی برای حل این مشکل وجود دارد. به جای ایجاد یک پست وبلاگ دیگر در مورد یک موضوع رقابتی که قرار است در SERP ها مدفون شود، به جای آن یک راهنمای سالانه ایجاد کنید. به عنوان مثال، راهنمای خرید بهترین تلوزیون های سال 2022.

13. Content Swipe File

Content Swipe File مجموعه ای از محتوایی است که جالب، جالب و الهام بخش است. آن ها حتما نباید به موضوع سایت شما مرتبط باشند. گاهی اوقات بهترین ایده ها ی تولید محتوا خارج از موضوع سایت شما است.

بنابراین چشمان خود را برای افزودن محتوای جالب به فایل سوایپ خود باز نگه دارید. این به یکی از با ارزش ترین دارایی های تیم محتوای شما تبدیل خواهد شد.

14. جستجوهای Google مرتبط

این یک راه عالی برای یافتن کلمات کلیدی طولانی کم رقابت است.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که درباره موضوع گسترده ای مد نظرتان جستجو کنید.

جست و جوی موضوع گسترده مد نظر در گوگل

سپس، قسمت «جستجوهای مرتبط» را در پایین صفحه اول بررسی کنید. فهرستی از ایده‌ های موضوعی که مستقیماً از Google آمده است به شما نمایش داده می شود.

می توانید برای ایده های بیشتر روی یکی از عبارات جستجوی پیشنهادی کلیک کنید. و به پایین آن نتایج بروید. سپس، روی جستجوی پیشنهادی از آن لیست کلیک کنید و ایده بگیرید.

قسمت جست و جو های مرتبط

15. کلمات کلیدی بسیار کم رقابت را پیدا کنید

این یک استراتژی است که اخیراً زیاد از آن استفاده می شود. برای استفاده از آن، با استفاده از ابزار جست و جوی کلمه کلیدی مورد علاقه خود، کلمات کلیدی برتر رقبا را مهندسی معکوس کنید. سپس، نتایج را فیلتر کنید تا فقط اصطلاحات با رقابت بسیار کم را به شما نشان دهد.

همانطور که در اینجا می بینید، بیشتر کلمات کلیدی کم رقابت در این لیست، چیزی جز زباله نیستند.

لیست کلمات کلیدی کم رقابت

بنابراین می توانید برای حذف این کلمات کلیدی بدرد نخور، فیلتر دیگری اضافه کنید. همانطور که می بینید، این فهرست کلمات کلیدی کم رقابت را بسیار بهتر می کند:

کلمات کلیدی کم رقابت فیلتر شده

16. ابزار سوالات کلیدواژه رتبه بندی A/B

رتبه بندی A/B

این ابزار، بخش «افراد نیز می‌ پرسند» نتایج جستجو را حذف می‌ کند. به این ترتیب، به لیستی از سوالات داغی که مردم واقعاً می خواهند بدانند دسترسی پیدا می کنید.

17. عنوان و توضیحات پادکست

ابتدا به یک پادکست مرتبط با موضوع سایت خود بروید.

یافتن پادکست های مرتبط

در حدود 30 ثانیه با ایده های موضوعی خوبی مواجه خواهید شد.

18. گفتگوهای کنفرانس

اگر مجموعه جدیدی از ایده های محتوا را می خواهید که در هیچ ابزاری پیدا نمی کنید، صفحات دستور کار کنفرانس را بررسی کنید.

این صفحات عالی هستند زیرا موضوعات مورد تقاضا را به شما نشان می دهند. از این گذشته، مردم فقط برای اطلاع از این موضوعات هزینه بلیط می پردازند و به آنجا پرواز می کنند.

19. استفاده از Pinterest به جای گوگل

گوگل تنها موتور جستجویی نیست که دارای ویژگی جستجوی پیشنهادی است. در واقع، Pinterest یک منبع کاملاً دست نخورده از ایده های پیشنهادی کلمات کلیدی است. Pinterest Suggest دقیقاً مانند Google Suggest عمل می کند. برای این کار ابتدا یک کلمه کلیدی را وارد کنید و لیستی از پیشنهادات را دریافت کنید. اما نکته جالب در مورد استفاده از Pinterest این است که شما مجموعه ای کاملاً متفاوت از ایده های محتوایی را نسبت به Google دریافت خواهید کرد.

منبع: backlinko.com