یک فایل WEBM ویدئویی است که در فرمت WebM ذخیره شده است. WEBM یک فرمت باز و بدون حق امتیاز است که برای به اشتراک گذاری ویدیو در وب طراحی شده است. WebM از ساختار کانتینری مشابه فرمت ویدئویی (.MKV) یا Matroska برای ذخیره سازی داده های صوتی و تصویری استفاده می کند. در این فرمت ویدئو با استفاده از کدک VP8 یا VP9 فشرده می شود و صدا با کدک صوتی Vorbis یا Opus فشرده می شود. در این پست قصد داریم نحوه تبدیل فایل های WEBM به MP4 و سایر فرمت های تصویری رایج را بررسی کنیم.

برخی از مرورگر های وب مدرن مانند کروم، اج و فایرفاکس از فرمت WebM پشتیبانی می کنند. اگر مرورگر شما(سافاری یا اینترنت اکسپلورر) از WebM پشتیبانی نمی‌ کند، برای پخش فایل‌ های WebM باید یک افزونه WebM نصب کنید.

WebM یک جایگزین منبع باز و بدون حق امتیاز برای استاندارد های H.264 و H.265 ثبت شده است. از آنجایی که این فرمت 100٪ رایگان است، این فناوری برای کاربرد های تجاری و غیر تجاری کاملاً مناسب است.

توجه: گوگل، ON2 توسعه‌ دهنده اصلی فناوری VP8 را در سال 2010 خریداری کرد. پروژه WebM نماینده گوگل در اتحاد برای رسانه‌ های باز است.

نحوه باز کردن فایل WEBM

از آنجایی که قالب WebM برای وب طراحی شده است، فایل‌ های WEBM معمولاً در صفحات وب جاسازی می‌ شوند. اگر به صورت آفلاین با یک فایل WEBM مواجه شدید، می توانید آن را در پخش کننده رسانه VideoLAN VLC (در اکثر پلتفرم ها)، File Viewer Plus در ویندوز یا Eltima Elmedia Player در مک پخش کنید.

نحوه تبدیل فایل WEBM

برخی از پخش کننده های رسانه ای مانند VideoLAN VLC ،HandBrake و Miro Video Converter می توانند فایل های WEBM را به فرمت های ویدیویی دیگر تبدیل کنند. به عنوان مثال، VLC می تواند ویدیو های WEBM را به موارد زیر تبدیل کند:

  • MP4
  • TS
  • ASF

همانطور که قبل تر اشاره کردیم، فرمت WebM یک فرمت فایل رسانه باز است که برای وب طراحی شده است. مبدل های معمول WebM در ویندوز برای تبدیل فایل های WebM به فرمت های صوتی یا تصویری دیگر مانند AAC، MP3، MP4، AVI، MPEG، FLAC، M4A، 3GP، FLV، MOV، MKV، MKA و غیره به صورت رایگان و غیر رایگان موجود اند. نرم افزار های زیادی در این لیست وجود دارند که به عنوان تبدیل کننده WebM عالی عمل می کنند. برخی از این تبدیل کننده های WebM همچنین به شما امکان می دهند تنظیمات پیشرفته مختلف را تغییر دهید.

بهترین مبدل های فرمت WEBM رایگان برای ویندوز

AudioCoder

تبدیل WEBM به MP4 -  AudioCoder

AudioCoder یک مبدل مناسب WebM است که برای تبدیل فایل های رسانه ای مختلف به فرمت های صوتی مختلف کاربرد دارد. این نرم افزار از فرمت های خروجی مانند MP3، WMA، FLAC، FROG، OGG، PCM، APE، DTS، AMR، WAV و غیره پشتیبانی می کند. در این نرم افزار می توانید تنظیمات زیادی را برای فایل خروجی مانند تسکینگ، اتوماسیون، متن، زمان، صدا و موارد دیگر را تغییر دهید.

Mega Video Converter

تبدیل WEBM به MP4 - Mega Video Converter

Mega Video Converter یک تبدیل کننده قدرتمند WebM است. این نرم افزار از تبدیل فایل ها بر اساس نوع دستگاه یا کدک پشتیبانی می کند. همچنین Mega Video Converter به شما امکان می دهد تنظیمات را در حالت تخصصی مانند فریم در ثانیه، وضوح، نرخ بیت صدا، نرخ بیت نمونه، کدک ویدئو، نرخ بیت ویدئو، کانال ها و غیره را نیز تغییر دهید.

Free MP4 Video Converter

تبدیل WEBM به MP4 -  Free MP4 Video Converter

Free MP4 Video Converter یک نرم افزار رایگان برای تبدیل فایل های WebM است. این نرم افزار بدون هیچ مشکلی می تواند WebM را به فرمت های دیگر و فایل های فرمت دیگر را به WebM تبدیل کند. تنظیمات مختلفی در این نرم افزار وجود دارد که می توانید آن ها را تغییر دهید که شامل ویدئو کانتینر، کدک ویدئو، میزان بیت، نرخ فریم، عرض، ارتفاع، فرمت صدا، نرخ نمونه، کانال ها و میزان بیت می باشد. فرمت های خروجی پشتیبانی شده در این نرم افزار شامل AVI، MP4، MKV، FLV، SWF، GIF، MP3، WebM، MOV، WMV و غیره هستند.

ESFsoft Audio Converter

تبدیل WEBM به MP4 -  ESFsoft Audio Converter

این نرم افزار یک تبدیل کننده WebM خوب است که برای تبدیل فایل های WebM به فرمت های صوتی توسعه یافته است. این نرم افزار از فرمت های خروجی مانند MP3، OGG، WAV، MPEG، AC3، AIFF، AMR و غیره پشتیبانی می کند. البته این نرم افزار این اجازه را به شما نمی دهد که هیچ نوع تنظیماتی را تغییر دهید.

iWisoft Free Video Converter

تبدیل WEBM به MP4  - iWisoft Free Video Converter

iWisoft Free Video Converter یک مبدل دسته ای WebM است که به تبدیل چندین فایل در تبدیل دسته ای با یک کلیک کمک می کند. این نرم افزار دارای تنظیماتی است که می توانید برای فایل های خروجی مانند کانال، نرخ نمونه، حجم و بیت ریت تغییر دهید. همچنین شما می توانید فایل های اضافه شده را به عنوان یک فایل خروجی با این نرم افزار ادغام کنید.

Convert-All Media Converter

تبدیل WEBM به MP4 -  Convert-All Media Converter

Convert-All Media Converter می تواند یک فایل واحد را برای تبدیل اضافه کند. این یکی دیگر از مبدل های WebM برای کامپیوتر های شخصی ویندوزی است. Convert-All Media Converter یک نرم افزار ساده برای تبدیل فایل های رسانه ای دیگر نیز می باشد. این نرم افزار تنظیمات مختلفی دارد اما به شما اجازه تغییر آن ها را نمی دهد. این نرم افزار از فرمت هایی مانند MP3، 3GP، AVI و غیره پشتیبانی می کند.

امیدواریم این پست برای شما مفید بوده باشد. همچنین برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد مقایسه همه جانبه فرمت های ویدیویی MP4 و Webm، توصیه می کنیم به پست دیگر ما مراجعه کنید.