آیا با ارور های فید RSS در سایت وردپرس خود مواجه می شوید؟ فید های RSS به کاربران کمک می کنند تا با استفاده از برنامه های خبرخوان مانند Feedly در وبلاگ شما عضو شوند.
از آنجایی که فید های RSS به زبان نشانه گذاری XML منتشر می شوند، یک اشتباه کوچک در فید می تواند آن را ناخوانا کند و کاربران نتوانند محتوای جدید را در فید های خبری خود ببینند. سایر برنامه ها نیز متکی به دریافت به روز رسانی محتوا از فید RSS وردپرس شما هستند. به عنوان مثال، اگر از IFTTT برای خودکار کردن اشتراک‌ گذاری اجتماعی پست‌ های جدید خود استفاده می‌ کنید، این کار نیز متوقف می‌ شود.
در این مقاله به شما رفع ارور فید RSS در وردپرس را آموزش خواهیم داد.

رایج ترین ارور های فید RSS وردپرس

اکثر ارور های رایج فید RSS وردپرس به دلیل قالب بندی ضعیف ایجاد می شود. وردپرس فید های RSS را در XML که یک زبان نشانه گذاری دقیق است، خروجی می دهد. شکست خط یا یک برگه اضافی می تواند فید RSS شما را خراب کند.

پیام ارور RSS چیزی شبیه به این خواهد بود:

XML Parsing Error: XML or text declaration not at start of entity

Location: http://example.com/feed

Line Number 2, Column 1:

بسته به مرورگری که استفاده می کنید، پیام ارور فید RSS وردپرس شما ممکن است متفاوت باشد. همچنین می توانید این پیام ارور را هنگام بازدید از فید خود در مرورگر مشاهده کنید.

Warning: Cannot modify header information – headers already sent by (output started at /home/username/example.com/wp-content/themes/twentysixteen/functions.php:433) in /home/username/example.com/wp-includes/pluggable.php on line 1228

اگر از FeedBurner استفاده می کنید، ممکن است ارور هایی که دریافت می کنید،متفاوت به نظر برسد.

رفع دستی ارور های فید RSS در وردپرس

محتمل ترین دلیل برای نشان دادن ارور در فید های RSS شما، قالب بندی ضعیف است. این قالب بندی ضعیف می تواند ناشی از یک فضای خالی پس از بستن تگ PHP در یک افزونه یا در فایل functions.php قالب شما باشد.

اگر اخیراً یک کد اسنیپت را به قالب خود یا فایل functions.php اضافه کرده اید، سپس باید فایل توابع خود را ویرایش کنید.

اگر یک تگ PHP در حال بسته شدن در انتهای فایل توابع شما وجود دارد، باید مطمئن شوید که هیچ فضای اضافی یا خط جدا کننده ای بعد از آن وجود ندارد. در حالت ایده آل، بستن تگ PHP در انتهای فایل مورد نیاز نیست. به همین دلیل است که بهتر است تگ closing php را به طور کلی حذف کنید.

در بیشتر موارد، این راه حل باید مشکل را برطرف کند. با این حال، اگر ارور فید RSS وردپرس شما را رفع نکرد، به خواندن ادامه دهید.

افزونه های مرتبط با فید RSS را غیرفعال کنید

اگر از یک افزونه وردپرس استفاده می کنید که فید RSS وب سایت شما را تغییر می دهد یا یک افزونه جدید ایجاد می کند، باید آن افزونه را غیرفعال کنید. اگر مطمئن نیستید، می توانید تمام افزونه های وردپرس را به طور موقت غیرفعال کنید.

غیر فعال کردن افزونه ها، برای رفع ارور RSS وردپرس

سپس، فید RSS خود را برای ارور بررسی کنید. اگر ارور ناپدید شد، این بدان معناست که یکی از افزونه های نصب شده در وب سایت شما مقصر بوده است.

اکنون می توانید افزونه های نصب شده خود را یکی یکی دوباره فعال کنید و پس از فعال سازی هر افزونه، فید RSS وردپرس را بررسی کنید. به این ترتیب می توانید متوجه شوید که دقیقا کدام افزونه مشکل را ایجاد کرده است.

هنگامی که افزونه را پیدا کردید، می توانید برای به روز رسانی با پشتیبانی افزونه تماس بگیرید یا یک افزونه جایگزین پیدا کنید که همین کار را انجام دهد.

به طور موقت، قالب را به پیش فرض تغییر دهید

گاهی اوقات، یک تابع قالب وردپرس با کُد گذاری ضعیف نیز می‌ تواند روی فید RSS وردپرس شما تأثیر بگذارد. برای اینکه ببینید آیا مشکل ناشی از قالب وردپرس شما است، باید سایت خود را به طور موقت به یک قالب پیش فرض وردپرس تغییر دهید.

به سادگی به صفحه Appearance » Themes بروید و اگر قبلاً یک قالب پیش فرض نصب کرده اید، آن را فعال کنید.

تغییر قالب به پیش فرض، برای رفع ارور RSS وردپرس

قالب های پیش فرض شامل Twenty Nineteen، Twenty Seventeen، Twenty Sixteen و… است. اگر در وب سایت خود نصب ندارید، می توانید بر روی دکمه افزودن جدید کلیک کنید تا آن را نصب و فعال کنید.

دانلود و نصب قالب پیش فرض، برای رفع ارور RSS وردپرس

پس از تغییر قالب وردپرس به قالب پیش فرض، بررسی کنید که آیا ارور فید RSS وردپرس، رفع شده است یا خیر. می‌توانید از فید خود در پنجره مرورگر بازدید کنید یا آن را با ابزار اعتبارسنجی فید، آزمایش کنید.

اگر ارور ناپدید شد، این بدان معناست که قالب وردپرس شما باعث این مشکل شده است. می توانید برای پشتیبانی با نویسنده قالب تماس بگیرید یا یک قالب جدید مناسب برای وب سایت خود بیابید.

امیدواریم این مقاله به رفع ارور های فید RSS وردپرس در سایت شما کمک کرده باشد.

منبع: wpbeginner