سئو می تواند یکی از مهم ترین و تاثیرگذارترین سرمایه گذاری هایی باشد که یک شرکت می تواند انجام دهد.
سخت کار کردن بدون نتیجه می تواند بسیار خسته کننده باشد. اگر سخت تلاش می کنید تا نرخ بهینه سازی موتور جستجوی خود را افزایش دهید، تنها نیستید. سئو فرآیندی است که یک شبه اتفاق نمی افتد.
سئو یک فرآیند طولانی است و هیچ پاسخ مشخصی برای مدت زمان واقعی آن وجود ندارد. ممکن است برای بسیاری سوال ایجاد شود که پروسه طول کشیدن سئو چقدر است ، اما برای وب سایت های مختلف نرخ های متفاوتی وجود دارد.

برای فهمیدن اینکه چقدر زمان می برد تا سئو موفقیت آمیز باشد، فاکتورهای زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید. همچنین افراد زیادی در اینترنت وجود دارند که سعی می کنند دقیقاً همان کاری را انجام دهند که شما انجام می دهید.

این بستگی به نوع کلمات کلیدی، نوع وب سایت شما و نوع کسب و کار شما و سایر عوامل دارد. در این مقاله در مورد فرآیند سئو و توضیح دلیل طول کشیدن سئو سایت و اینکه برای موفقیت بیشتر چه کاری می توانید انجام دهید صحبت خواهیم کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در ادامه با ما همراه باشید.

دلیل طول کشیدن سئو چیست؟

بیایید با بحث دقیق در مورد فرآیند سئو شروع کنیم. برای درک اینکه چرا موفقیت اینقدر طول می کشد، ابتدا باید بفهمید که در مورد سئو چه اتفاقی می افتد.

سئو برای کسب و کار ها و مشاغل مفید است؛ زیرا فرصتی برای بازاریابی رایگان یک کسب و کار فراهم می کند.

بازاریابی رایگان می تواند به شرکت ها کمک کند تا بتوانند در بودجه خود صرفه جویی کنند. تبلیغات می تواند یکی از گران ترین بخش های یک کسب و کار باشد. رتبه بالا در سئو می تواند به افزایش رتبه کسب و کار در هنگام جستجوی کلمات کلیدی خاص کمک کند.

همچنین می تواند به افزایش میزان بازدید از وب سایت ها در طول زمان کمک کند. اگر سایتی از انتظارات موتورهای جستجوی رایج پیروی کند، احتمالاً امتیازات یا رتبه های بالاتری کسب می کند.

وب سایت ها برای همگام شدن با رقبا نیاز به سئو دارند. زمانی که کاربر کلمات کلیدی خاصی را جستجو می کند، هدفی در ذهن دارد. وقتی صحبت از بازاریابی دیجیتال به میان می آید، سئو یکی از مهم ترین جنبه های به دست آوردن بازاریابی رایگان است.

در حالی که شبکه های اجتماعی می توانند به کسب و کار ها کمک کنند تا محبوبیت آن ها افزایش پیدا کند، اما واقعا هیچ چیز دیگری مانند سئو وجود ندارد.

وقتی افراد کلمات کلیدی را تایپ می کنند، به دنبال محصولات یا اطلاعات خاصی هستند. اگر کلمات کلیدی یک وب سایت با آنچه که آنها به دنبال آن هستند مطابقت داشته باشد، احتمالاً روی آن وب سایت کلیک می کنند. کلمات کلیدی عامل بسیار مهمی در رتبه بندی سئو هستند.

دلیل طول کشیدن سئو چیست؟

اگر وب سایت شما در بالای لیست جستجو قرار دارد، به احتمال زیاد بازدیدکنندگان روی سایت کلیک کرده و آن را بررسی می کنند. هرچه بازدیدکنندگان بیشتر باشد، یک کسب و کار می تواند مشتریان و سود بیشتری کسب کند.

ترافیک ایجاد شده توسط کلمات کلیدی می تواند برای تضمین موفقیت یک کسب و کار بسیار مفید باشد. بدون آن، یک کسب و کار ممکن است ترافیک زیادی نداشته باشد.

در دراز مدت، این می تواند باعث لطمه زدن به سود و محبوبیت یک کسب و کار شود. کسب و کاری که در جذب مشتری و پول موفق نباشد، نمی تواند دوام بیاورد.

گوگل با استفاده از یک الگوریتم به هر وب سایت هر بار که شخصی از آن استفاده می کند امتیازی را اختصاص می دهد. این کمک می کند تا ببینید افراد هنگام جستجوی کلمات کلیدی خاص روی چه وب سایت هایی کلیک می کنند.

هر چه یک وب سایت عملکرد بهتری داشته باشد، امتیاز بالاتری دارد و در لیست بالاتر می رود. هر چه یک وب سایت بالاتر باشد، احتمال اینکه کاربران روی آن کلیک کنند بیشتر می شود. وب سایتی که امتیاز بالاتری در لیست داشته باشد، ترافیک بیشتری دریافت خواهد کرد. به این ترتیب یک وب سایت به صورت رایگان بازاریابی می شود.

چهار عامل مهم در مورد سئو

  1. کلمات کلیدی
  2. دامنه
  3. مکان
  4. محتوا

وقتی صحبت از سئو به میان می‌ آید، بیشتر فکر می‌ کنند که فقط به کلمات کلیدی مربوط می‌شود، اما این درست نیست. سه عامل دیگر به همان اندازه برای موفقیت موتورهای جستجو مهم هستند.

کلمات کلیدی به کلماتی اشاره دارد که کاربران برای رسیدن به یک وب سایت به دنبال آن هستند. از طرف دیگر نام دامنه ای که به خاطر سپردن آن آسان است، ترافیک بیشتری نسبت به نام دامنه ای که به خاطر آوردن آن دشوارتر است، دریافت می کند.

کاربران به احتمال زیاد به وب سایتی که به یاد دارند می روند. همچنین کاربران معمولا به وب سایتی که نام ساده تری دارد اعتماد می کنند.

دامنه طولانی نیز می تواند بازدیدکنندگان را منصرف کند. زیرا به خاطر سپردن آن دشوارتر است. هنگام انتخاب نام دامنه، آن را کوتاه، دقیق و آسان انتخاب کنید.

موقعیت مکانی وب سایت و کسب و کار شما نیز می تواند عاملی در سئو باشد. بسته به زبان کشوری که وب سایت شما در آن ایجاد شده است، می تواند بر رتبه بندی شما تأثیر بگذارد.

بسته به مکان و هدف یک کسب و کار، مهم است که زبانی را که یک وب سایت استفاده می کند در نظر بگیرید. اگر وب سایت به چند زبان باشد، ممکن است رتبه بالاتری داشته باشد زیرا افراد بیشتری از آن بازدید خواهند کرد.

وب سایتی که مخاطبان هدف آن فقط در یک کشور هستند، ممکن است نیازی به داشتن چندین زبان در سایت خود نداشته باشد. محتوای یک وب سایت نیز در سئو سایت تاثیرگذار است.

هنگامی که بازدیدکنندگان از محتوای یک سایت راضی باشند، احتمال زیادی دارد که به آن سایت بازگردند.

رقابت بسیار زیاد باعث طول کشیدن سئو می شود

بین وب سایت ها رقابت های زیادی وجود دارد، احتمالاً شرکت‌ ها و وب‌ سایت‌ هایی وجود دارند که از وب‌ سایت‌ های جدیدتر تجربه بیشتری داشته‌ اند. اوضاع همین طور است. افزایش رتبه سئو برای آنها زمان زیادی را صرف کرده است.

رقابت زیاد عاملی در طول کشیدن سئو

این بدان معناست که رقابت عاملی در سئو است. وب سایت های جدیدتر باید مانند وب سایت های قدیمی این روند را طی کنند.

از رقابت ناامید نشوید، به خصوص اگر تازه وارد بازی شده اید. حتی برخی از بهترین تحلیلگران زمان زیادی را صرف می کنند تا بفهمند رقبا چه می کنند. از آنجایی که مردم زمان زیادی را صرف ساختن وب سایت و کسب و کار خود می کنند، انجام همین کار برای شما نیز زمان می برد.

درک اینکه رقابت در چه وضعیتی است و دلیل موفقیت آن ها چگونه است به صبر و زمان زیادی نیاز دارد. همچنین به مشاهده و جمع آوری داده های زیادی نیاز دارد.

به دلیل رقابت، سئو مدتی طول می کشد تا در رتبه بندی بالاتر قرار گیرد. همچنین ممکن است رسیدن به رقابت دشوار باشد، زیرا رقبا معمولا از مدت طولانی تری شروع به کار کرده اند.

بیشتر بخوانید: صفر تا صد آنالیز رقابتی در سئو

تغییر مداوم تکنولوژی عاملی در طول کشیدن سئو

در طول 30 سال گذشته، تکنولوژی بسیار تغییر کرده است. اینترنت بسیار محبوب شده است و تقریباً زندگی روزمره ما را تحت تاثیر قرار می دهد. در حالی که این فناوری دائماً در حال تغییر یک چیز مثبت است که می تواند از طرق مختلف به زندگی ما کمک کند، همچنین می تواند عاملی برای زمان بردن سئو باشد.

از آنجایی که موتورهای جستجو درست مانند بقیه فناوری ها به طور مداوم در حال تغییر هستند، به این معنی است که می تواند بر نتایج سئو نیز تأثیر بگذارد. هنگامی که تغییراتی در نحوه کار موتورهای جستجو ایجاد می شود، می تواند رتبه بندی را به معنای واقعی کلمه یک شبه تغییر دهد.

حتی شرکت هایی که واقعا سخت تلاش کرده اند تا رتبه های بالایی داشته باشند، می توانند تحت تأثیر تغییرات ایجاد شده توسط موتورهای جستجو قرار گیرند. همچنین هیچ تضمینی وجود ندارد که قوانین و مقررات سئو با تکنولوژی دائما در حال تغییر یکسان بمانند.

بنابراین زمانی که نوبت به رتبه بندی سئو می شود حداکثر کنترل را داشته باشید.

بودجه

مانند هر کسب و کار دیگری، هرچه یک شرکت پول و بودجه بیشتری داشته باشد، عملکرد بهتری دارد. این به این دلیل است که تبلیغات و هر چیز دیگری در مورد کسب و کار شما هزینه دارد.

هرچه پول بیشتری برای بازاریابی و تبلیغات خرج شود، یک شرکت محبوبیت بیشتری کسب خواهد کرد. زمانی که یک شرکت پول بیشتری برای خرج کردن داشته باشد، با موفقیت بیشتری این خبر را منتشر می کند.

همچنین می‌ تواند به این معنا باشد که اهداف تبلیغاتی سریع‌ تر از شرکت‌ هایی که بودجه کمتری دارند برآورده می‌ شود. کسب و کاری با وب سایتی که پول بیشتری دارد می تواند به راحتی بر عوامل سئو تاثیر بگذارد.

در حالی که پول بیشتر لزوماً به معنای موفقیت یک شبه سئو نیست، مطمئناً عاملی است که می تواند بر رتبه بندی تأثیر بگذارد. وقتی شخصی را استخدام می کنید تا به شما در افزایش رتبه سئو کمک کند، لزوماً پول مهم ترین مورد نیست.

افرادی را پیدا کنید یا با شرکتی قرارداد ببندید که معتبر باشد و برای شما سخت کار کند. به جای اینکه هدف خود را برای به دست آوردن رتبه 1 بگذارید، روی عوامل دیگری تمرکز کنید که می توانند به تقویت سئو کمک کنند.

بیشتر بر افزایش نرخ تبدیل خود، بهبود تجربه کاربری و کار بر روی راه های دیگر بازاریابی تمرکز کنید.

با این حال پروسه زمان بردن سئو چقدر است؟

پس از بررسی بسیاری از عوامل، مهم است که ببینید عوامل مختلفی که بر سئو تأثیر می گذارند، فرمول مشخصی ندارند. واقعاً هیچ راهی برای تعیین مدت زمان برای افزایش رتبه یک وب سایت وجود ندارد.

برخی از وب سایت ها ممکن است در عرض سه ماه بهبود پیدا کنند، اما این بدان معنا نیست که کار تمام شده است. بخش های زیادی برای رتبه بندی سئو وجود دارد و مانند تمام فناوری ها، آنها به طور مداوم در طول زمان در حال تغییر هستند.

مهم است که یک کسب و کار وقت بگذارد تا عوامل مختلفی را که می تواند بر سئو تأثیر بگذارد را درک کند و اقدامات خود را بر اساس آن تنظیم کند.

به یاد داشته باشید که چهار عامل اصلی که در بالا ذکر شد می تواند بر سئو تأثیر بگذارد:

  • کلمات کلیدی
  • نام دامنه
  • محتوا
  • مکان

شاید وقت گذاشتن و بررسی این عوامل و معنای آنها برای وب سایت شرکت شما مفید باشد.

سئو چیزی است که می تواند سال ها و سال ها ادامه داشته باشد. اگرچه هدف گذاری برای قرار گرفتن در رتبه اول می تواند انگیزه دهنده باشد، اما از طرفی نیز می تواند باعث ناامیدی شود.

حتی شرکت‌ هایی که به رتبه‌ های بالا رسیده‌ اند نیز نباید دست از تلاش بردارند. سئو پایانی ندارد. به جای تمرکز بر نتیجه نهایی (رتبه بندی شما)، روی اینکه کسب و کار چقدر پیشرفت کرده است تمرکز کنید. به این فکر کنید که از کجا شروع کرده اید.

چه کاری باید انجام دهیم؟

ممکن است خسته کننده باشد، اما باید ادامه دهید و تسلیم نشوید. بدیهی است که با جستجو در مورد اینکه پروسه طول کشیدن سئو چقدر است و چقدر زمان می برد تا موفق شود، در حال حاضر قدم هایی رو به جلو برداشته و به دنبال پاسخ هستید.

برای کمک به افزایش رتبه سئو، مطمئن شوید که روی روابط مشتری، نرخ تبدیل و تجربه کاربر تمرکز کنید. سئو تنها نوع بازاریابی نیست که باعث موفقیت کسب و کار شما می شود.

اگرچه به دلیل رایگان بودن مفید است، اما زمان می برد. ناامید شدن به شما کمکی نمی کند تا رتبه بهتری کسب کنید. بهترین کار این است که روی جنبه های دیگری تمرکز کنید که باعث پیشرفت کسب و کار شما می شود.

همچنین راه های زیادی برای بازاریابی رایگان وجود دارد. بازاریابی در شبکه های اجتماعی رایگان نیز می تواند به افزایش رتبه شما کمک کند. با تمرکز بیشتر بر روی این عوامل دیگر، رتبه بندی خود را در طول زمان افزایش دهید.

همچنین می توانید از ابزارهای تجزیه و تحلیل استفاده کنید. این ابزار ها به شما کمک می کنند تا بفهمید رقابت شما چگونه است و خود را با رقبا مقایسه کنید.

بیشتر بخوانید: آنالیز سایت به چه معنی است و چه ابزارهایی دارد؟

دریافت اطلاعات بیشتر در مورد اینکه رقبا چه کارهایی انجام می دهند و تهیه فهرست از کارهایی که انجام می دهید نیز می تواند به کسب و کار شما کمک کند.
همچنین استفاده از ابزار های تجزیه و تحلیل می تواند به شما کمک کند تا بفهمید کسب و کار شما در چه چیزی خوب عمل می کند و در چه مواردی می تواند بهتر عمل کند و مفید باشد.

سخن آخر

ممکن است به این سوال که زمان بردن و طول کشیدن سئو چقدر است، به دلخواه شما پاسخ داده نشده باشد، در واقع پیش بینی آن واقعا دشوار و تقریباً غیر ممکن است، زیرا عوامل بسیار زیادی وجود دارد.

رقابت بسیار زیادی از سوی شرکت های دیگر وجود دارد که برای حفظ رتبه سئوی خود نیز سخت در تلاش هستند. مهم است که برای تقویت نتایج سئو وقت بگذارید. همچنین کسب رتبه بالا در یک شب نیز می تواند بیشتر از اینکه مفید باشد به یک وب سایت آسیب برساند.

تغییر مداوم تکنولوژی، بودجه یک شرکت و بسیاری از عوامل دیگر بر سئو تاثیر می گذارد. درک سئو، در نظر گرفتن همه عوامل و ادامه کار برای موفقیت بسیار مهم است. به یاد داشته باشید که هر کاری که ارزش انجام دادن داشته باشد ارزش درست انجام دادن را دارد و سئو نیز از این قاعده مستثنی نیست.

امیدوارم مقاله “دلیل زمان بردن سئو برای موفقیت در موتورهای جستجو” برایتان مفید باشد. موفق و پیروز باشید.

منبع: dynomapper