Ubersuggest یک ابزار سئوی رایگان است که در ایجاد ایده های جدید برای کلمات کلیدی تخصص دارد. Ubersuggest که در ابتدا به عنوان ابزاری برای حذف شرایط Google Suggest تأسیس شد، اخیراً توسط نیل پتل خریداری شد که از آن زمان مجموعه ویژگی ها را به طور قابل توجهی گسترش داده است. در این مقاله به بررسی بخش های مختلف و مزایای استفاده از این ابزار خواهیم پرداخت.

ویژگی های کلیدی

هر ابزاری نقاط قوت و نقاط ضعفی دارد که باید برای استفاده بهتر از آن ابزار، آن ها را شناخت.

ایده های کلمه کلیدی

«ایده‌های کلیدواژه» ویژگی‌ای است که Ubersuggest اصلی را یکی از بهترین ابزارهای سئو قرار می‌دهد و هنوز هم عالی کار می کند. برای استفاده از آن، یک کلمه کلیدی را تایپ کنید:

ایده های کلمات کلیدی در ابزار Ubersuggest

و Ubersuggest دست به کار می شود تا نسخه های طولانی اصطلاحی را که تایپ کرده اید پیدا کند.

ایده های کلمات کلیدی بلند تر در ابزار Ubersuggest

همچنین داده‌های کلیدی مربوط به هر کلمه کلیدی، از جمله حجم جستجوی ماهانه، میانگین CPC، رقابت PPC و رقابت SEO را دریافت می‌کنید.

داده‌های کلیدی مربوط به هر کلمه کلیدی

قبل از اینکه یک کلمه کلیدی را انتخاب کنید، قطعاً می خواهید در آن اصطلاح عمیق تر شوید، SERP ها و غیره را تجزیه و تحلیل کنید. (در عرض یک دقیقه به شما نشان خواهم داد که چگونه این کار را با Ubersuggest انجام دهید.) اما داشتن یک آمار کلی در سطح بالا که بتوانید به سرعت داده ها را اسکن کنید مفید است.

یکی از ویژگی های جالب در بخش ایده های کلیدواژه ابزار Ubersuggest که من نمی بینم افراد زیادی از آن استفاده می کنند، انواع مختلف کلمات کلیدی است.

انواع مختلف کلمات کلیدی در Ubersuggest

به طور پیش فرض، Ubersuggest لیستی از پیشنهادات کلیدواژه را به شما نشان می دهد. اگر از قبل مطمئن هستید که می خواهید موضوع خاصی را پوشش دهید، این پیشنهادات عالی هستند. اما برای طوفان فکری ایده‌های کلیدی و محتوایی کاملاً جدید عالی نیست. دلیلش این است که این کلمات کلیدی دقیقاً بر اساس کلمه کلیدی ریشه ای است که در صفحه اصلی Ubersuggest وارد کرده اید.

اما نکته جالب در مورد ابزار کلمه کلیدی Ubersuggest این است که می توانید از آن برای تولید انواع مختلف کلمات کلیدی از جمله:

  • مرتبط: اینها کلمات کلیدی هستند که با کلمه کلیدی ریشه شما مرتبط هستند، اما لزوماً در یک موضوع مشابه نیستند. به عنوان مثال، زمانی که “رژیم کتو” را تایپ کردم، یکی از پیشنهادات مرتبط این بود: “بهترین رستوران ها برای رژیم کتو”.
کلمات کلیدی مرتبط با عبارت رژیم کتو

این یکی از آن کلمات کلیدی مرتبط است که احتمالاً در بسیاری از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی دیگر پیدا نخواهید کرد.

  • سوالات: کلیدواژه هایی که به صورت سوال هستند. برای مثال، اگر «بازاریابی ایمیلی» را جستجو کنید، یکی از کلیدواژه‌های سؤالی که ابزار آن را بیرون می‌زند: «آیا بازاریابی ایمیلی جواب می دهد».
کلمات کلیدی سوالی با عبارت رژیم کتو
  • حروف اضافه: کلمات کلیدی حرف اضافه اصطلاحاتی هستند که دارای دو مفهوم مرتبط در یک عبارت هستند. به عنوان مثال، یک کلمه کلیدی اضافه برای “ابزارهای SEO” “ابزارهای SEO برای اکسل” است. من همچنین چند اصطلاح جالب دیگر “ابزار SEO برای X” را پیدا کردم.
حروف اضافه در کلمات کلیدی پیشنهادی
  • مقایسه: این ممکن است ویژگی مورد علاقه من در ابزار سئو Ubersuggest باشد. این ویژگی فهرستی از اصطلاحات «در مقابل»، «یا» یا «و» را ایجاد می کند. اساساً: کلمات کلیدی که در آن کسی دو چیز را با هم مقایسه می کند.
حروف مقایسه ای در کلمات کلیدی پیشنهادی

طبق تجربه من، کلمات کلیدی در حالت مقایسه معمولاً برخی از بهترین کلمات کلیدی در یک طاقچه هستند. این به این دلیل است که هر کسی که برای یک کلمه کلیدی مقایسه ای جستجو می کند، در مورد فضا بسیار آگاه است. این بدان معناست که آنها در چرخه خرید بسیار دور هستند.


نمای کلی کلمه کلیدی

این ابزار اطلاعات مهمی را در مورد کلمه کلیدی که در آن تایپ می کنید به شما می دهد.

نمای کلی کلمه کلیدی در ابزار Ubersuggest

بنابراین به جای فهرست کردن دسته ای از ایده ها، این کار مانند استفاده از ذره بین در یک اصطلاح است. در اینجا خلاصه ای از اطلاعاتی آمده است که از قسمت گزارش نمای کلی کلمه کلیدی دریافت می کنید.

روند بررسی اجمالی و حجم جستجو: این بخش همه اطلاعات اولیه مورد نیاز را در اختیار شما قرار می دهد، به همراه اینکه چگونه حجم جستجوی آن کلمه کلیدی در 12 ماه گذشته روند داشته است.

حجم جستجو

میانگین بک لینک و امتیاز دامنه: نیل پاتل به شما می گوید تقریباً چند بک لینک باید برای آن کلمه کلیدی در صفحه اول رتبه بندی کنید.

میانگین بک لینک و امتیاز دامنه

او همچنین میانگین امتیاز دامنه رتبه سایت را به شما می دهد (این بخش از ابزار Ubersugget اساساً نسخه ای از Moz Domain Authority است).

ایده های محتوا: این فهرستی از محتوای مربوط به آن موضوع را در اختیار شما قرار می دهد که ترافیک، بک لینک ها و به اشتراک گذاری رسانه های اجتماعی زیادی را به همراه دارد.

ایده های محتوا

نمای کلی SERP: اگر روی کارت «سختی SEO» کلیک کنید، 100 صفحه رتبه‌بندی برتر برای آن عبارت را به همراه داده‌های مربوط به پیوندها، اشتراک‌های اجتماعی و ترافیک تخمینی آن‌ها مشاهده خواهید کرد.

سختی SEO

ایده های محتوا

این بخش پاسخ ابزار Ubersuggest به BuzzSumo است. اگرچه به اندازه یک حساب BuzzSumo پولی غنی از ویژگی نیست، اما برای فهمیدن اینکه چه چیزی در حال حاضر در آن فضا کار می کند مفید است.

به‌علاوه، می‌توانید برای گنجاندن یا حذف کلمه کلیدی آن را فیلتر کنید، فقط محتوایی را با حداقل تعداد اشتراک‌گذاری فیسبوک و موارد دیگر نشان دهید. خوب است که چند شبکه اجتماعی دیگر (مانند توییتر) را در اینجا دریافت کنید.

این ویژگی کوچک برای جستجوی کلمات کلیدی SEO بسیار مفید است. این به این دلیل است که می توانید عبارات دیگری را ببینید که یک صفحه برای … اصطلاحاتی که ممکن است به تنهایی به آنها فکر نکرده باشید رتبه بندی می کند.


بررسی اجمالی آنالیز ترافیک

اینجا جایی است که می‌توانید به تلاش‌های سئوی رقبا دست پیدا کنید.

بررسی اجمالی آنالیز ترافیک

(شما همچنین می توانید از این ابزار برای تجزیه و تحلیل دامنه خود استفاده کنید). در اینجا توضیحی درباره آنچه در این صفحه خواهید یافت آورده شده است:

کلمات کلیدی ارگانیک: این بخش تعداد کل کلمات کلیدی است که این سایت برای آنها در گوگل رتبه بندی می کند. به خاطر داشته باشید که رتبه بندی برای تعداد زیادی از کلمات کلیدی همیشه به این معنی نیست که یک سایت ترافیک زیادی دریافت می کند. این به این دلیل است که، طبق یک تحلیل از آمار CTR گوگل، 3 نتیجه برتر در گوگل حدود 1/3 کلیک ها را به خود اختصاص می دهند.

بنابراین خوب است که برای دسته ای از کلمات کلیدی رتبه بندی کنید. و بیشتر اوقات، تعداد بالای «کلمات کلیدی ارگانیک» به معنای سطوح بالای ترافیک موتورهای جستجو است. اما مهم‌تر است که برای تعداد انگشت شماری از کلیدواژه‌ها در بالای صفحه اول قرار بگیرید تا اینکه برای بسیاری از اصطلاحات مختلف رتبه ۱۰ را کسب کنید. خوشبختانه، Ubersuggest یک تقسیم بندی توزیع رتبه بندی دارد که بعداً به آن خواهم پرداخت.

ترافیک ماهانه ارگانیک: تخمینی از تعداد بازدیدکنندگانی است که یک سایت به صورت ماهانه از گوگل دریافت می کند.

امتیاز دامنه: این تخمین میزان اعتبار پیوند یک دامنه است. هر چه بک لینک های باکیفیت بیشتر یک سایت به آن اشاره داشته باشد، این تعداد بیشتر خواهد بود. به طور کلی، رقابت با سایت هایی با امتیاز دامنه بالا سخت تر است.

بک لینک: این تعداد کل بک لینک هایی است که یک سایت دارد.

نمودار روند ترافیک: اینجا جایی است که می توانید ببینید که چگونه ترافیک ارگانیک یک سایت روند داشته است.

معمولاً هیچ کار فوق العاده ای نمی توانید با این اطلاعات انجام دهید. اما جالب است که ببینیم رتبه یک رقیب چگونه نوسان داشته است.

رتبه بندی کلمات کلیدی سئو: در اینجا به تفکیک جایی که یک سایت تمایل دارد در نتایج جستجوی گوگل رتبه بندی شود، آمده است.

رتبه بندی کلمات کلیدی در ابزار ubersuggest

صفحات برتر

این لیستی از صفحاتی است که بیشترین ترافیک موتورهای جستجو را به سایت ارسال می کند. چرا این بخش مفید است؟

صفحات برتر در ابزار ubersuggest

بیایید فرض کنیم که می‌خواهید یک سری ایده‌های کلیدی و محتوایی جدید برای یک کمپین سئو ارائه دهید. می‌توانید از دیگر ویژگی‌های تحقیق کلمات کلیدی Ubersuggest (مانند ایده‌های کلیدواژه) برای ایجاد فهرستی از کلمات کلیدی استفاده کنید. تنها مشکل این رویکرد این است که تشخیص اینکه آیا واقعاً شانس رتبه‌بندی برای هر یک از آن کلمات کلیدی را دارید غیرممکن است.

امتیاز «سختی سئو» که ابزار Ubersuggest به شما می دهد مفید است. اما این یک تخمین واقعاً تقریبی است که 100٪ بر اساس بک لینک است. کیفیت محتوا، سئوی درون صفحه، سرعت صفحه… یا هر عامل مهم دیگری در رتبه بندی موتورهای جستجو را در نظر نمی گیرد.

در عوض، بهتر است صفحاتی را پیدا کنید که از قبل ترافیک رقبای خود را ارسال می کنند و از آنجایی که شما دقیقاً صفحه‌ای را که رتبه‌بندی می‌کند می‌دانید، از قبل نقشه‌ای از آنچه دارد برای آن ها بهتر کار می‌کند دارید. یک نکته را در اینجا باید در نظر داشت:

مهم است که سایتی که مهندسی معکوس می‌کنید پروفایل لینک دهی مشابه شما داشته باشد. اگر چنین است، می توانید مطمئن باشید که شانس مناسبی برای رتبه بندی برای کلمات کلیدی مشابهی دارید که آنها انجام می دهند.


کلید واژه ها

نمایش کلیدواژه های برتر در ابزار ubersuggest

این ویژگی مشابه «صفحات برتر» است. اما به جای دیدن موفق ترین صفحات سئوی رقبا، کلمات کلیدی را مشاهده می کنید که بیشترین ترافیک را برای آن ها دریافت می کنند. مزیت اصلی مهندسی معکوس کلمات کلیدی رقبا این است که می توانید کلمات کلیدی را پیدا کنید که به تنهایی و به سختی به دست می آیند.

برای مثال، وقتی به صفحات برتر Ahrefs نگاه می‌کنیم، دسته‌ای از کلمات کلیدی جالب و ایده‌های موضوع محتوا را کشف کردم. “قیف” چیزی است که می دانم در حال افزایش محبوبیت است. اما چون ارتباط فوق العاده ای با سئو ندارد، هرگز به فکر پوشش آن نبودم. اما اکنون که آن را در این لیست می بینم، می خواهم محتوایی را پیرامون آن اصطلاح ایجاد کنم.

کلمات کلیدی سایت Ahrefs

ممیزی سایت

ممیزی سایت

ممیزی سایت یکی از دو ویژگی مهم ابزار «آنالیزگر سئو» Ubersuggest است. همانطور که به نظر می رسد، ممیزی سایت یک ممیزی SEO از وب سایت شما را اجرا می کند. و توصیه هایی را در مورد اینکه چه چیزی اشتباه است و چگونه بهبود می یابد به شما می دهد.

بیایید تمام داده‌هایی را که در این گزارش به دست می‌آورید تجزیه کنیم.

ترافیک ماهانه ارگانیک، کلمات کلیدی ارگانیک، بک لینک ها: این همان اطلاعاتی است که در گزارش تحلیلگر ترافیک دریافت می کنید.

ترافیک ماهانه ارگانیک

امتیاز سئو در صفحه: این ابزار 100 صفحه را در وب سایت شما بررسی می کند. و به هر یک از آن ها یک “امتیاز SEO در صفحه” اختصاص می دهد. این امتیاز کلی وب سایت شما بر اساس آن نمونه است.

امتیاز سئو یک صفحه خاص

من 100٪ مطمئن نیستم که این ابزار چگونه سئوی صفحه شما را اندازه می گیرد. اما من فرض می‌کنم که به دنبال مواردی مانند داشتن یک کلمه کلیدی در عنوان، داشتن URL های مناسب SEO و استفاده از کلمات کلیدی LSI است.

بررسی سلامت سایت: اینجا جایی است که می توانید نحوه عملکرد صفحات سایت خود را در ممیزی مشاهده کنید.

سلامت صفحات سایت

خطاهای بحرانی: این بخش شامل مشکلاتی است که می تواند به توانایی صفحه برای رتبه بندی آسیب برساند. یا حتی به رتبه بندی کلی سایت خود آسیب برساند. به عنوان مثال، محتوای تکراری، صفحات مسدود شده، چندین متا تگ در یک صفحه و موارد دیگر.

خطاهای بحرانی

هشدارها: اخطارها همه چیزهایی هستند که سئوی شما را تغییر نمی دهند یا خراب نمی کنند. اما آنها هنوز هم ارزش تعمیر را دارند.


بک لینک ها

بک لینک ها دیگر ویژگی آنالیزگر سئو Ubersuggest است. اجازه دهید به سرعت نحوه استفاده از داده های این گزارش را توضیح دهم.

بک لینک ها در ابزار ubersuggest

نمای کلی: اینجا جایی است که می توانید امتیاز دامنه سایت، کل بک لینک ها و دامنه های ارجاع دهنده را ببینید. همچنین ترافیک ماهانه ارگانیک تخمینی سایت را به شما نشان می دهد.

نمای کلی در بخش بک لینک ها

لیست بک لینک: این لیستی از بک لینک هایی است که به وب سایتی اشاره می کنند که Ubersuggest در فهرست خود دارد.

لیست بک لینک ها در ابزار اوبر ساجست

هر پیوند به امتیاز دامنه، نوع پیوند، انکر تکست و اولین و آخرین باری که Ubersuggest آن پیوند زنده را در صفحه پیدا کرد، تقسیم می‌شود.

فیلترها: ابزار بک لینک Ubersuggest با تعدادی فیلتر مفید همراه است. برای مثال، می‌توانید فیلتر کنید تا فقط لینک‌های دنبال شده یا nofollow را ببینید. یا می توانید از یک فیلتر پیشرفته برای صفر کردن نوع خاصی از پیوند (مثلاً پیوندهایی از یک دامنه خاص یا نه) استفاده کنید.

در مجموع، این یک راه عالی برای دیدن بک لینک های خود سایت است یا اینکه بدانید چه کسی قبلاً به یک سایت رقیب لینک داده است. این ویژگی با ابزار تجزیه و تحلیل لینک پولی مانند Moz Pro همتراز نیست. اما هنوز هم فوق العاده مفید است.

در این مقاله ما سعی کردیم تا ابزار Ubersuggest را با کامل ترین توضیحات به شما معرفی کنیم.

منبع: backlinko.com