هفته گذشته وایت فرد فرایدی با Britney Muller، متخصص سئو، برای فهم معیار های لینک سازی در سال 2021 به آینده سفر کرد و این هفته به زمان گذشته (سال 2017) برای بررسی نکته اساسی که در مورد بخش مهمی از ایجاد لینک ها وجود دارد، بازمی گردد: لینک سازی تصاویر.

لینک سازی تصاویر هنری ظریف است. برخی از نکات متمایز از ایجاد لینک سنتی وجود دارد و انجام موفقیت آمیز آن نیاز به برقراری تعادل بین خلاقیت، کنجکاوی و ابزار مناسب دارد. بیایید به بررسی آن بپردازیم.

متن ویدئو

“سلام به طرفداران Moz! به ویدئو دیگری از وایت برد فرایدی خوش آمدید. امروز ما می خواهیم همه موارد مربوط به لینک سازی تصاویر، که نوعی هنر است را مرور کنیم. من خیلی هیجان زده ام که با شما به بررسی این مورد می پردازم.”

وایت برد فرایدی: لینک سازی تصاویر

اهداف لینک خود را بشناسید

بنابراین اولین و مهم ترین چیز، شناخت اهداف لینک سازی تصاویر شماست:

1. صفحات برتر پلتفرم های محبوب صنعت

آن پلتفرم ها یا وب سایت های برتری که واقعاً دوست دارید از آن ها لینک بدست آورید کدامند؟ سپس از آنجا می توانید بفهمید چه کسی ممکن است در آن پلتفرم اینفلوئنسر باشد، چه کسی محتوا را می نویسد، با چه کسی ممکن است ارتباط برقرار کنید و همچنین در حال حاضر صفحات برتر این سایت ها کدامند.

تعدادی از ابزار ها هستند که بررسی کلی از این اطلاعات را به شما می دهند. ابزار OSE (Open Site Explorer) شرکت Moz، صفحات برتر را به شما نشان می دهد. SEMrush یک گزارش صفحه برتر دارد. SimilarWeb گزارش صفحه محبوب را دارد. شما می توانید تمامی آن اطلاعات را در آنجا کشف کنید، چیزهای بسیار جالبی هستند.

2. به روزرسانی تصاویر محبوب قدیمی

همچنین می توانید به جستجوی تصاویر قدیمی و محبوب بپردازید و سپس آن ها را به روز کنید. بنابراین چه تصاویر محبوب قدیمی در فضای شما وجود دارد که می توانید فرصتی برای به روزرسانی آن ها داشته باشید؟ یک روش کاملاً شسته و رفته برای جستجو در بعضی از آن ها، فیلتر اینفوگرافیک BuzzSumo است و سپس می توانید موضوع را وارد کنید. شما وارد صنعت یا موضوعی که می خواهید به آن بپردازید می شوید و سپس از طریق اینفوگرافیک ها جستجو می کنید تا ببینید آیا به چیز به درد بخوری برخورد می کنید یا نه.

3. محتوای محبوب را به تصاویر تبدیل کنید

شما همچنین می توانید محتوای محبوب را به تصاویر تبدیل کنید و من فکر می کنم در انجام گزارش های آماری جدید، داده های جدیدی که وجود دارد، فرصت های زیادی برای انجام این کار هست. چندین فرصت عالی برای تبدیل آن به چندین تصویر و به کار گرفتن آن در پلتفرم های مختلف برای لینک سازی تصاویر وجود دارد.

4. اینفلوئنسر ها

باز هم، فقط دریابید این اینفلوئنسر ها چه کسانی هستند.

روی کلمات کلیدی خود تحقیق کنید

بنابراین از اینجا ما قصد داریم به بخش تحقیق روی کلمات کلیدی این معما بپردازیم و این واقعاً درک هدف افرادی است که در مورد موضوع یا محصول یا هر چیزی که ممکن است باشد، جستجو می کنند. کاری که می توانید انجام دهید انتخاب کلمات کلیدی با هدف لینک سازی است.

این یک ایده درخشان است که من چند هفته پیش از پادکست Dan Shure شنیدم. ممنونم دن. اساساً این ایده است که کلمات کلیدی دارای آمار یا حقایق پس از کلمه کلیدی، طبق کوئری جستجو، هدف لینک دهی دارند. فوق العاده است. این افراد در حال جستجوی چیزی برای مراجعه هستند، چیزی که شاید بتوانند به آن لینک دهند تا بتوانند آن را در ارائه یا مقاله یا هر مطلبی كه وجود دارد، اضافه كنند. این هدف اساسی لینک دهی را دارد.

مورد دیگری که باید ارزیابی کنید هر چیزی است که در اطراف تصاویر وجود دارد. آیا هیچ یک از کلمات کلیدی و تصاویر یا عکس های شما و غیره میزان جستجو با فرصت های خوبی دارد؟ آن نتیجه جستجو در حال حاضر چگونه است؟ شما باید ارزیابی کنید که در حال حاضر رتبه بندی چگونه است تا بفهمید چه چیزی موثر است و چه چیزی نیست.

من قبلاً در آژانس قدیمی خود می گفتم که نمی خواهم کسی محتوایی بنویسد تا زمانی که 10 نتیجه جستجو را برای آن کلمه کلیدی یا عبارتی که هدف قرار داده بود، بخواند. تا زمانی که درک کاملی از اینکه در حال حاضر چگونه به نظر می رسد و چگونه می توانیم چیز بهتری ایجاد کنیم، چرا این کار را انجام می دهید؟

Rand درباره یافتن برخی کلمات کلیدی به این نکته جالب توجه اشاره کرده است. خوب است ببینید که carousel تصویر برای آن جستجو ها نشان داده می شود یا خیر، زیرا اگر چنین شود، این یک نگاه اجمالی به هدف جستجوگر می دهد که منجر به هدایت آن ها به سمت تصاویر می شود. این نشانه خوبی است که نشان می دهد در مسیر درستی قرار دارید تا واقعاً برای یک تصویر خاص بهینه سازی کنید. این چیزی است که باید به خاطر بسپارید.

ارزش خود را ارائه کنید

از اینجا به بعد ما به سمت ارائه ارزش حرکت خواهیم کرد. اکنون ما در مرحله فکر بکر هستیم. خوشبختانه ایده های خوبی کسب کردید، می دانید از کجا می خواهید لینک برقرار کنید و باید به نوعی ارزش خود را ارائه دهید. این ارزش می تواند یک …

  1. مرجع / نشانه: ممکن است چیزی باشد که مردم آن را علامت گذاری می کنند، همیشه کارساز است.
  2. پرسپکتیو: که واقعاً جالب است. بنابراین برخی از زیبا ترین روش های به تصویر کشیدن داده ها این کار را بسیار خوب انجام می دهند، به طوری که می توانند یک مفهوم گیج کننده یا داده های زیادی را ساده کنند. این یک روش عالی برای به کار بردن تصاویر و گرافیک است.
  3. نسخه های چاپی: هنوز هم خیلی خوب کار می کنند. Moz صفحه SEO Dev Cheat Sheet را دارد که من چاپ آن را در آژانس های مختلف مشاهده کرده ام و دیدن اینکه ارزش مستقیمی اضافه می کند، بسیار زیبا است.
  4. تصاویر دقیق: ما این مورد را در تعداد بسیار زیادی از مقالات مختلف می بینیم. این یک روش بسیار عالی برای افزایش قدرت لینک سازی تصاویر است. چون این قسمت های دارای سبک و استایل در محتوا، برای کاربران معمولا جذاب است.

Gregory Ciotti، من نمی دانم که درست می گویم یا نه، یک مقاله باورنکردنی دارد که من به شما پیشنهاد می کنم که همه بخوانید، به نام “چرا یک تصویر واقعا ارزش هزار کلمه را دارد” او اشاره می کند که از واضح شدن نترسید. من این را دوست دارم، زیرا فکر می کنم اغلب ما بیش از حد به تصاویر و اجرای موارد به طور کلی فکر می کنیم. چرا فقط موارد واضح را بیان نمی کنید تا ببینید که چگونه پیش می رود؟ او نمونه های بسیار خوبی دارد.

بهینه کنید

پس از اینجا ما به سمت بهینه سازی حرکت خواهیم کرد. اگر هر کدام از شما بهینه سازی تصاویر را نیاز دارید، من به شما پیشنهاد می کنم که به وایت برد فرایدی Rand در مورد سئو تصاویر مراجعه کنید. همه چیز را پوشش می دهد. اما برخی از اصول اولیه شما …

1. عنوان

شما باید مطمئن شوید که عنوان تصویر کلمه کلیدی شما را دارا است و آنچه را که شما سعی دارید انتقال دهید توضیح می دهد.

2. متن جایگزین

این مورد قبل از هر چیز برای کم بینایان طراحی شده است، بنابراین باید مراقب خوانندگان صفحه نمایش کم بینایان باشید که این مطلب را برای این افراد می خوانند تا توضیح دهند که تصویر در واقع در مورد چیست. بنابراین در درجه اول و مهم تر از همه، شما باید مفید واقع شوید و اطلاعات را برای توصیف آن تصویر ارائه دهید.

3. فشرده سازی

فشرده سازی بسیار مهم است. سرعت صفحه در حال حاضر از اهمیت زیادی برخوردار است. من همیشه در مورد آن می شنوم و می دانم شما هم می شنوید. اما یکی از ساده ترین راه ها برای کمک به سرعت صفحه، فشرده سازی تصاویر با حجم بالا است.

تعداد زیادی ابزار رایگان عالی مانند Optimizilla وجود دارد که در آن می توانید تعدادی از تصاویر حجیم را بارگذاری کرده و سپس به صورت گروهی آن ها را دانلود کنید. این کار را بسیار آسان می کند. برخی از برنامه های دسکتاپ نیز وجود دارد که اگر مرتباً این نوع کار ها را انجام می دهید، به طور خودکار تصاویر دانلود یا ذخیره شده را فشرده می کند. اگر زیاد این کار را انجام می دهید شاید ارزش داشته باشد که به آن توجه کنید.

شما می خواهید تصویر را میزبانی کنید. می خواهید در دامنه شما باشد. شما می خواهید آن را به عنوان خانه در نظر بگیرید. می توانید از آن در پلتفرم های دیگر استفاده کنید، اما می خواهید نوع اصلی آن در سایت شما باشد.

4. SRCSET

ویژگی source set کمی فنی می شود. این ویژگی فوق العاده جالب است و اساساً این ویژگی باور نکردنی تصویر است که به شما امکان می دهد حداقل اندازه مرورگر و تصویری را که ترجیح می دهید برای اندازه های مختلف نشان داده شود، تنظیم کنید.

بنابراین شما نه تنها می توانید تصاویر مختلفی را برای دستگاه های مختلف در اندازه های متفاوت نشان دهید، بلکه می توانید آن ها را از نو تغییر دهید. می توانید همان تصویر را تغییر دهید و برای کاربر موبایل در مقایسه با تبلت و … بهتر سرویس دهی کنید. Jon Henshaw بهترین چیز ها را در مورد source set دارد. شدیداً به شما پیشنهاد می کنم برخی از مقالات وی را مشاهده کنید. او واقعاً کار های جالبی با آن انجام می دهد، بررسی کنید.

5. تبلیغ

از اینجا به بعد باید تصاویر خود را تبلیغ کنید. بدیهی است که می خواهید آن را در پلتفرم های محبوب به اشتراک بگذارید. ممکن است به برخی مواردی که قبلاً به آن ها اشاره شد، برسید. اگر بخشی از مطالب را به روز کردید، آن ها را از این امر آگاه کنید.

یا اگر یک محتوای محبوب را به برخی از تصاویر تبدیل کرده اید، ممکن است بخواهید آن تغییرات را با شخصی که آن محتوا را به اشتراک می گذارد، در میان بگذارید. شما می خواهید با تبلیغات خود به تحقیق قبلی بپردازید.

6. اینفلوئنسر ها را مطلع کنید

از اینفلوئنسر ها بخواهید مطالب را به اشتراک بگذارند. هیچ مشکلی ندارد که فقط از مجموعه افراد خود بخواهید چیزی را که شما واقعاً سخت روی آن کار کرده اید را به اشتراک بگذارند و امیدوارم برعکس آن نیز اتفاق بیفتد.

7. SERPs تصویر را کنترل کنید

از اینجا به بعد باید نظارت کنید. یکی از بهترین راه ها برای انجام این کار جستجوی reverse تصویر گوگل است. بنابراین اگر به گوگل بروید و روی برگه تصاویر کلیک کنید، آیکون دوربین کوچکی وجود دارد که می توانید بر روی آن کلیک کرده و تصاویر را بارگذاری کنید تا ببینید دیگر در کجای وب قرار دارند. این یک روش عالی برای تشخیص اینکه چه کسی از تصویر شما در کجای وب نگهداری می کند، آیا بک لینک می گیرید یا نه. شما باید همه این موارد را زیر نظر داشته باشید.

دو ابزار دیگر برای انجام این کار که من در مورد آن ها شنیده ام Image Raider و TinEye هستند. اما من تجربه خوبی با هیچ یک از این ها نداشته ام. اگر آن ها را دوست داشتید نظرات شما را در زیر می شنوم.

جستجوی معکوس تصویر با گوگل بهترین نتیجه را پیدا کردن بک لینک برای من دارد. این همچنین یک فرصت عالی برای کسی است که می تواند وارد بازار شود و یک هشدار گوگل برای تصاویر ایجاد کند. فکر نمی کنم فعلاً کسی این کار را انجام دهد. اگر کسی را می شناسید، لطفاً در نظرات به من اطلاع دهید. اما این می تواند یک فرصت شغلی عالی باشد، درست است؟ من نمی دانم.

بنابراین برای نظارت، فرض کنید متوجه شدید که تصویر شما در وب سایت های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. اکنون برای دست یابی به آن لینک نیاز به انجام اقدامات اساسی دارید. شما باید آن لینک را برای استفاده از تصویر خود درخواست کنید.

این فقط یک تمپلیت فوق العاده پایه ای است که من آن را ارائه کردم. شما می توانید از آن استفاده کنید می توانید آن را تغییر دهید، هر کاری که می خواهید انجام دهید. اما فقط:

سلام، [نام کوچک].

از اینکه تصویر ما را در مقاله خود قرار دادید بسیار سپاسگزاریم. بسیار عالی است. فقط بهتر است که به عنوان منبع به سایت us.com لینک دهید.

متشکرم، بریتنی

یه چیزی شبیه همین. نکته ای کوتاه. اگر می توانید آن را شخصی تر کنید، لطفاً این کار را انجام دهید. نمی توانم به آن اندازه استرس داشته باشم. اگر اطلاعات شخصی یا ارتباطی داشته باشید، افراد می توانند شما را جدی بگیرند.

از آنجا به بعد، شما فقط به نوعی در این حلقه باقی می مانید. بعد از اینکه این فرآیند را طی کردید، باید به تبلیغ محتوای خود ادامه دهید و به نظارت و انجام فعالیت های گسترده و فشار بیشتر ادامه دهید تا تلاش های شما برای لینک سازی تصاویر بیشتر شود.

بنابراین امیدوارم از این کار لذت برده باشید. من مشتاقانه منتظر شنیدن تمام نظرات و افکار شما در نظرات هستم. بعدا منتظر دیدن همه شما هستم. از اینکه در این نسخه از وایت برد فرایدی به ما پیوستید متشکریم. با تشکر.

منبع: moz.com